در داخل قنات خالدآباد «حدفاصل راه‌آهن و جادة ترانزيت» در زيرزمين تونلهايي بصورت غرفه غرفه وجود دارند كه به بازارچه قنات معروف است. در عمق بيش از 20 متر از سطح زمين در دل قنات 2 راهرو يكي در سمت راست و ديگري در سمت چپ تونل قنات حفاري شده كه داخل هريك از راهروها غرفه‌هايي به مساحت‌هاي مختلف از 9 تا 12 مترمربع وجود دارند. كارشناسان گمان‌هاي مختلفي از كاربري اين تونلها ارائه داده‌اند اما دو گمان قوي‌تر از همه مي‌باشند. يكي اينكه اين تونلها بازارچه‌اي قديمي بوده است و ديگري اينكه تونلها و غرفه‌ها به عنوان پناهگاه جهت حفاظت مردم از شر اقوام وحشي نظير مغولها كه به شهر حمله‌ور مي‌شدند حفاري شده باشند.

بازارچة قنات تاكنون به ثبت ميراث فرهنگي نرسيده و درحال حاضر درب ورودي آن مسدود شده است و به همين علت امكان عكسبرداري از آن ميسر نيست.